woensdag 27 mei 2020

Kleurenkaartteam 5e schakel: lichblauw en bruin

Zoals gezegd wordt dit een drukke week op mijn blog, want vandaag is het alweer de laatste woensdag van de meimaand, tijd voor een nieuwe kleuren-uitdaging bij Martina! Diny koos voor bruin bij het lichtblauw van Nancy. Een mooie combinatie en eigenlijk schoot er onmiddellijk een knipvel door mijn hoofd, dat ik al heel lang heb liggen. Tijd voor #useyourstuff!
Het knipvel kwam mooi van pas om een geslaagd-kaartje te maken voor de dochter van een vriendin van mij:
Met aan de binnenkant ook nog wat versiering:
En vervolgens maakte ik met 3 andere afbeeldingen van het vel ook nog een kaartje:
Met wat aandacht voor de binnenkant:
En terwijl ik hiermee bezig was schoot me in gedachten dat ik voor de kleurenuitdaging van vorige maand (lichtblauw met oranje) óók een kaart met een uiltje had gemaakt, maar die ben vergeten te tonen...dus doe ik dat alsnog vandaag:
Dit kaartje was de opmaat voor het reeksje dat ik daarna maakte en vorige maand wèl toonde. Echt suf dat ik daar niet meer aan dacht toen ik mijn post maakte. Maar goed. Nú kan dit kaartje wel leuk meedoen met de challenge van Mijn Hobbyhonk Challengeblog: geen designpapier, want het achtergrondje en het ovaaltje zijn zelf gemarmerd in een heel ver verleden...(Het kaartje hierboven heeft trouwens ook nauwelijks designpapier, alleen 1 stripje aan de binnenkant...)

lichtblauw papier, bruin vliegerpapier, dessinpapier Herman van Marjoleine, knipvel met uil van Marjoleine, alfabetstickers Hema, congratulations washi-tape Xenos, stempels binnenzijde CraftEmotions en Crealies, gestempeld in Crumb Cake (Stampin'Up!), embossingmal van Boekenvoordeel, koperkleurige Coosa gilding wax.
kaartje vorige maand: lichtblauw en oranje papier, zelf gemarmerd papier, groetjes MD KJ1712, oranje lintje uit voorraad, opstrijkuil Xenos, puffy sticker uil uit voorraad

Benieuwd naar meer creaties in lichtblauw en bruin? Bij Martina vind je de lijst met deelnemers van deze maand!

* Martina's kleurenkaartteam
* Mijn Hobbyhonk Challenges: geen designpapier

Fijne (woens)dag!

27 opmerkingen:

Nicole Parmentier zei

Hoi Jantine, wat een leuke uilenkaartjes in KKT kleuren heb je gemaakt! Kaarten voor de geslaagden zijn nu nog belangrijker omdat er geen grote feesten zijn dit jaar. Een mooie kaart maakt het dan allemaal toch wat feestelijker. En helemaal leuk dat je de binnenkant ook versierd hebt!!
Ik heb je prijs ontvangen hoor, superleuk!! Ik had Ingrid al gemaild maar moet jou natuurlijk bedanken. Ben er heel blij mee, vooral de stans met de keukenmachine is echt heel gaaf! Dankjewel!!

Je@net zei

Leuke uilenkaarten heb je gemaakt, Jantine!

Rosina zei

Heel mooi deze'geslaagde' kaartjes Jantine...zo leuk en toepasselijk met die wijze uiltjes erop
en ook de binnenkanten leuk opgemaakt...
groetjes Rosina

Colien zei

Heel gave kaartjes voor geslaagden, tof met de uilen! Leuk in de kleurtjes van deze maand.
En ook die van vorige maand is erg mooi.
grtz Colien

Stampin with Liz Design zei

Wat een leuke kaartjes met de wijze uiltjes! Groetjes Linda

Anita van Deur zei

Mooi je heb je goed beziggehouden leuk de uiltjes :)
Fijne dag.

Freubelmina zei

Je bent in uilige sferen Jantine, I love it!!
Dit zijn ook bijzonder leuke uiltjes en jij hebt er hele leuke kaarten mee gemaakt, super.
Een fijn dag en lieve groetjes xx

Femminde zei

Wat een super leuke kaartjes met die uiltjes!! Mooi met dat use your stuff.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Chantal zei

Wat een schitterende kaarten. Leuk die uitjes.
Ben meteen volger geworden.
Groetjes, Chantal S

karin zei

Leuke kaart in de KKT kleuren. Nog een weekje en dan weten de leerlingen of ze geslaagd zijn.
groetjes,
Karin

aussie aNNie zei

Fantastic card and gosh these colours are so nice together.xx

Irene zei

Een en al wijze uil en allemaal super leuk, jij bent echt goed bezig Jantine!!
xxIrene

Petra-loves-paper zei

Wat is deze uil gaaf om te zien, erg leuke KKT kaarten maakte je er mee. Gezellig dat je het vergeten kaartje ook nog even showt 😁groetjes Petra

Marfien zei

Ja, als je de spullen toch op tafel hebt liggen ga je gewoon door ;-)
Toffe kaartjes Jantine

Margreet zei

Je bent helemaal uit je dak gegaan met de leuke uilen. Alle kaarten vind ik superleuk!
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

mooie reeks Jantine! Tof in de kleuren van het KKT, maar ook die met oranje!
groetjes
Nancy

Nelleke zei

Leuke kaart geworden, prachtig met het uiltjes! Groetjes, nelleke

Diny zei

Wat heb je [prachtige kaartjes gemaakt Jantine!
Ik bedenk me dat ik nog zo'n knipvel met fietsen heb....je brengt me op een idee!
Groetjes Diny

Nancy zei

Hey Jantine,

Wat een super leuke uilenkaartjes maakte je! Helemaal top voor het KKT!!

Liefs,
Nancy

!neke zei

Wat een gave uilen kaartjes !
Groeten Ineke

creatiels zei

Leuke uilenkaartje, doet me denken aan de televiereks De Fabelteskrant. Mooi resultaat.
Bedankt voor je reactie op mijn blog en groetjes.
Els

Marijke zei

Super leuke kaartjes allemaal! Inderdaad meneer de uil uit de Fabeltjeskrant! Leuk gedaan hoor! En dat in de kleuren van KKT. De laatste uilenkaart vind ik ook mooi gedaan! Leuk dat je die nog even laat zien! Groetjes Marijke.

GerJanne zei

Heel leuke kaartjes! En grappig dat bij het zien van een kleurencombinatie iets je te binnen kan schieten. Ik wist dat ik een scrapvel had ergens.
Ook je kaart met oranje is heel leuk en zo zie je maar weer, kun je nog meedoen bij mijn Hobbyhonk...komt altijd weer goed ;-)

Sarah zei

Jij gaat ervoor! Leuk Jantine! X

martina's kaartjes zei

Hoi hoi,
ook door de drukte hier helemaal geen tijd gehad om mijn blogrondje te doen... Beschamend allemaal... Sorry ! Maar door allerlei maatregelen die constant worden bijgestuurd, afgeschaft en teruggeschroefd in het onderwijs, het is niet eenvoudig.
Maar kijk, hier ben ik dan toch.
Twee hele leuke kaartjes heb je gemaakt, (blijkbaar is 2 de norm deze maand)
blij dat je weer van de partij bent deze maand,
grtjs, Martina

Laurespage zei

Leuke kaartjes en de uilen komen op het blauw heel mooi tot uiting.Groetjes, laurette

Angela zei

Schitterende uilenkaartjes Jantine!
Leuk dat je de oranje/blauwe kaart mee laat doen bij MHH!