woensdag 25 mei 2022

Kleurenkaartteam 5e schakel 2022: kraft en koningsblauw

 Op deze laatste woensdag van de maand mei kleurt blogland kraft met koningsblauw, de kleuren gekozen door respectievelijk Henriët en Caroline, voor de kleurenketting die we maandelijks met Martina rijgen.
Helaas heb ik nog steeds last van breinmist en duizeligheid, dus het was weer een klusje om de kaartjes te maken, maar het is weer gelukt! (ik doe het gewoon in de loop van een aantal dagen en dan krijg ik toch een serietje klaar)
Wij kaartenmakers zijn volgens mij nogal geneigd om overal mogelijkheden in te zien en zo nam ik maanden geleden een stapel papier mee van mijn werk. Daarop drukten we vroeger de folders van de vakgroep af, maar onze organisatie kreeg een huisstijl en daar paste dit papier niet meer bij. En tja, weggooien is zonde, natuurlijk. Het lag vervolgens maanden in mijn papier-la en nu bleek het tegeltje perfect te kleuren bij de uitdaging van deze maand!
Binnenkant en bijpassende envelop:
Nummer 2:
Ook een binnenkant en bijpassende envelop:
Nummer 3:
Met binnenkant en envelop:
Het papier:
(onder de blauwe vlek staat het oude logo van mijn werkgever). Het papier is nog (lang) niet op, maar ik heb er nu in elk geval iets mee gedaan!
De kaarten zijn zelfs al verstuurd.

Ik maakte ook nog eentje met het papier dat toch op tafel lag, maar die niet voldoet aan de KKT-eisen (er zijn meer kleuren gebruikt). Onze kleinzoon haalde zijn B-diploma:

wit, kraft en koningsblauw papier, dessinpapier van werk en van Heyda, mandala-stempel van Xenos gestempeld met blauwe Archival inkt, rhinestones uit voorraad, "celebrate" van SU, cijfers van Marianne Design, bewerkt met Glossy Accents, plaatje zwemdiploma Yvonne Creations, mal cirkels ? Hoera-stans ?

Voor de post-covid klachten ben ik inmiddels bij ergotherapie, waar we o.a. met de epiphora-methode werken om de hersenmist te laten optrekken. Ik hoop dat het gaat werken!

Ook zo benieuwd naar meer creaties in deze mooie kleurencombinatie? Bij Martina vind je de lijst met deelnemers van deze maand.

* Martina's kleurenkaartteam 5e schakel: kraft en koningsblauw
#useyourstuff







Fijne (woens)dag en tot morgen voor een nieuwe uitdaging bij 52WTC!

18 opmerkingen:

Freubelmina zei

Je maakte mooie kaarten met het gerecyclede papier Jantine en ook het kaartje voor jullie kleinzoon is lief.
Je bent flink aan het tobben zeg, heel veel sterkte xx

Nancy Soetaert zei

Klinken heel vervelendebijwerkingen van Covid bij jou!
Bij mij was het enkel vermoeidheid.
Hoop dat je therapie werkt !
Toffe kaarten voor het KKT!
Groetjes
Nancy

Angélique zei

Mooie kaarten voor het kleurenteam, maar ook die voor je kleinzoon, erg leuk!
Beterschap, ik hoop dat de behandeling aanslaat.

martina's kaartjes zei

helemaal geslaagd zijn je kaartjes geworden !
hopelijk voel je je snel weer beter,
fijn dat je er weer bij bent deze maand,
grtjs,martina

Anita van Deur zei

Prachtig kaartje voor de challenge, super tof kaartje voor je kleinzoon, wat vervelend dat je nog klachten ervaart hopelijk voel je je snel weer beter, fijne dag.

Femminde zei

Wat een toffe kaarten!! En ja ik herken het, dat alles meenemen. Maar ik probeer wel kritischer te zijn. Mijn huis slipt vol met van alles.
Maar het kwam bij jou mooi van pas.
Succes met je therapie. Hopelijk heb je er veel baat bij.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

chantal zei

Je kaarten met het gerecyleerde papier zijn prachtig
Liefs Chantal

Colien zei

Mooie serie kaartjes in de kleurencombi van deze laatste woensdag van mei 2022! Heel goed om het papier te gebruiken, weggooien kan altijd nog...
grtz Colien

Nicole Parmentier zei

Dit is inderdaad een goed voorbeeld van "use your stuff"! Heel slim en leuk bedacht. Ook de kaart voor je zwemmende kleinzoon is prachtig!

Henriët zei

Ha ha.....ik doe het juist andersom. Ik neem de spullen van huis mee naar mijn werk.
Je hebt hele mooie kaarten gemaakt.
Hopelijk slaat de therapie goed aan.
Groetjes van Henriët

Diny zei

Wat heb jij goed je best gedaan Jantine.....je hebt er een leuke serie van gemaakt.
Wat ontzettend naar dat je nog steeds klachten hebt van Covid....heel veel succes met de therapie!
Groetjes en beterschap,
Diny

Rina zei

Hele mooie kaarten met deze kleuren.
Die voor je kleinzoon is ook heel mooi geworden.
Groetjes Rina

Marfien zei

Leuke kaartjes heb je gemaakt en je kleinzoon is vast blij met deze toffe diploma kaart
Sterkte bij de ergo, hoop voor je dat het werkt

GerJanne zei

Wauw wat een mooie kaartjes en prachtig papier van je werkgever. Zeker zonde om weg te gooien.
En wat naar zeg die nasleep van de Covid. En de mist in je hoofd. Hopelijk gaat het straks dan beter!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Het blauw knalt van het scherm! Een mooie serie kaartjes in de KKT kleuren 🌺☕️

Nelleke zei

Wat ene mooie serie laat je zien zeg. Ja wij kunnen altijd alles gebruiken, overal zie we wel wat in. Al probeer ik dat wel te beperken, je krijgt anders veel te veel. Groet, Nelleke

Nancy zei

Hey Jantine,

Sorry, iets later dan voorzien, heb nu pas tijd om mijn rondje te maken...

Wat een leuke serie maakte je! Mooi papier, past perfect!
Het zwemdiplomakaartje is ook heel tof!

Succes met de behandeling!

Liefs,
Nancy

Sarah zei

Dag Jantine, eindelijk tijd om te reageren.
Vandaag en gisteren twee kinderen weg gebracht voor hun schoolreis, de dagen ervoor moesten we zoveel regelen. Maar nu tijd voor mijn kkt-rondje!
Tof dat je papier redde van de vuilbak. Je maakte er mooie creaties mee.
Ik hoop dat de mist gauw optrekt. Wat naar dat je nog zoveel last hebt. Succes xx
Fijne zondag x