maandag 24 september 2018

Vintage radio

Mijn lief is helemaal weg van vintage radio's. Nu waren mijn zus en ik enige tijd geleden met grote regelmaat bij allerlei kringloopwinkels, om spulletjes af te geven uit onze ouderlijke boedel. Maar we liepen vaak ook even een rondje door de betreffende winkel, om eens te zien wat er zoal stond. Bij eentje stond een leuke vintage radio, alleen we kregen hem helaas niet aan de praat. Voor €9,50 namen we m toch mee, omdat ik lief er over gehoord had dat hij iets met Bluetooth in wilde bouwen, zodat hij eigen muziek zou kunnen afspelen.
Lief was er blij mee, ging er mee aan de slag en na verloop van tijd deed de radio het! Voor het Bluetooth inbouwen kwam hij via via terecht bij een hobbyist met een zolder vol oude radio's, die hem het onderdeeltje dat hij zocht zomaar cadeau deed. Een bedankkaartje was dus wel op zijn plaats!
En tja, bij een vintage radio hoort natuurlijk een vintage-kaartje. Buiten mijn comfortzone, maar toch wel leuk om eens te doen. Toevallig vragen ze bij Knutsels en Kadootjes om een vintage-kaartje, dus deze mag daar mee doen. Ook gebruikte ik de sketch van Cheerful Sketches, dus ook daar zend ik mijn kaartje in.
Nog een foto van onze vintage-radio, die dus klinkt als een zonnetje, zowel als fm-radio, als als Bluetooth speaker :-):

bruine basiskaart, dessinpapier en grote bloem uit een pakketje dat Anneke naar mij stuurde als prijsje al heeeeeeel lang geleden (bloos), bruin dp is uit iDEE&post sept 2014 (#useyourstuff!): paperpad We R Memory Keepers "indian summer", kleine bloemetjes Tiny Tots van prima marketing, plaatje radio uit knipvel Studiolight, fluwelen bandje en kantje uit de voorraad van mijn mama, randjes beïnkt met SU soft suede

* Knutsels en kadootjes: vintage kaart
* Cheerful Sketches: september challenge
Net het ene moment dat vandaag het zonnetje doorkwam gebruikt om een foto te maken, maar daardoor tonen de kleuren iets lichter dan ze zijn in werkelijkheid :-)

14 opmerkingen:

marion zei

wat een leuke kaart en een nog leuker verhaal

martina's kaartjes zei

een leuke klassieke kaart
grtjs,martina
x

Nancy Soetaert zei

Da's echt wel Kringloopgeluk!
Toffe radio en leuke passende kaart!
ivm je opmerking op je blog, klopt, geen Sara of Abraham bij Vlaamse 50-jarigen...
groetjes
Nancy

Caroline Cards zei

Geweldig die oude radio. Pure nostalgie!
Leuke toepasselijke kaart heb je gemaakt.
groetjes, Caroline

Irene zei

Jouw lief vond jou vast ook superrr lief toen je met die radio thuiskwam 😊, wát een leuk verhaal Jantine en het bedankkaartje is heel toepasselijk!

XxIrene

Diny zei

Wat een prachtige kaart bij een prachtig verhaal Jantine....heel erg leuk gedaan!
En de radio zie ik in gedachte thuis weer staan.....lang geleden hoor!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Wat een leuk verhaal!! En zo'n toepasselijke kaart heb je gemaakt om te bedanken. Bij ons thuis haden we meer zo'n radio als op jouw kaart. Dat herinner ik me nog wel. Leuk om er en Bluetooth ontvanger van te maken. En dan met de mobiel muziek downloaden en dan afspelen op zo'n vinatgeradio? IK vind het een geniaal idee!!
Groetjes!

aussie aNNie zei

Wow this is fabulous use of the vintage radio Jantine, turned out ever so great...hugs.xx

Freubelmina zei

Wat leuk om te lezen hoe deze kaart eigenlijk tot stand is gekomen,super!!
Je kaartje is heel goed gelukt,supermooi Jantine!
Lieve groetjes xx

Joanne kramer zei

Wat mooi om te lezen en een geweldige radio!
Dankjewel dat je de sketch van Cheerful hebt gebruikt om dit mooie bedanktkaartje te maken. groetjes Joanne

Petra-loves-paper zei

Wat een leuke uitleg bij je kaartje! Buiten je comfort zone, maar wel heel toepasselijk geslaagd! Groetjes Petra

Margreet zei

Wat een gave kaart met een leuk verhaal eromheen!
Leuk dat je meedoet bij Cheerful Sketches.
xxx Margreet DT

Miranda Slagboom-de Groot zei

Leuke kaart heb je gemaakt.
Bedankt voor je deelname bij Cheerful Sketches.
Groetjes Miranda

Monique zei

Die radio staat volgens mij ook bij mijn schoonmoeder in huis. Een soortgelijke dan ;-))
Je kaart is mooi en bijpassend!
Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Lieve groetjes, Monique