donderdag 27 juli 2023

Kerstkaart week 30/52 WTC

 Alweer het einde van de maand juli, waar blijft de tijd toch? Tijd voor een nieuwe uitdaging bij 52WTC.
Deze maand wil Miranda graag een nostalgische kerstkaart, wat doet jou aan vroeger denken?
Ik maak nooit vintage kaarten, maar iets dat me aan vroeger doet denken is kaarsjes. Mijn vader vond het met kerst heel gezellig om veel kaarsen te branden. We hadden een kroonluchter en veel losse kandelaars en lantaarns. Het was een heel karwei want ze moesten allemaal in de gaten gehouden worden, dat er niks te ver opbrandde of brand kon veroorzaken. En de verwarming kon uit, want het werd bloedheet! Maar het was supersfeervol. 1 jaar brandden er meer dan 50 kaarsen volgens mij.
Dus ik maakte een kaart met kaarsjes in een lantaarn. Ik keek daarbij de kunst een beetje af bij Miranda en bij Ans, die ook altijd van die prachtige kaarten maakt en dus gebruikte ik meer kant, parels en organzalint dan normaal.
Aan de binnenkant ook een randje hulst:
crème parelmoeren kaart, dessinpapier MD PK9171 Brocante Christmas, MD PK9139 Country Christmas, Papermania "At Christmas Time", mal lantaarn MD LR0669, knipvel MD 3D 433 (al heel oud #useyourstuff), plakkantje van Kruidvat (al heel oud), randje hulst mal Leane Creatief, parels, lint en klokjes uit voorraad, stempel binnenzijde Carlijn Design

Doen jullie ook weer mee met 52WTC? Vandaag de wekelijkse kerstkaart en vanaf morgenochtend 7 uur de inzending voor de uitdaging "nostalgie". Er komt altijd een DT lid kijken en als je meedoet met de uitdaging van 52WTC maak je ook kans op een aardigheidje.








Fijne (donder)dag!

18 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke lantaarn en de kaarsjes
groetjes ellen

Epie zei

Leuk gemaakt Jantine , gaaf die kaarsjes in de lantaarn
Fijne dag met groetjes Epie

Angélique zei

De kaart past perfect bij de herinnering en is heel erg mooi. Nu krijgt de ontvanger vast ook een warme kerst.

Caroline zei

Heel mooi en vooral met je herinnering van vroeger erbij!
Groetjes Caroline

Annemarie en Merit zei

Prachtige kaart, en wat een heerlijk herinnering...zoveel kaarsjes dat het gewoon bloedheet werd...prachtig!!
Liefs Annemarie en Merit

Colien zei

Ja, kaarsen overal, dat herinner ik me ook! Bij mijn opa zelfs echte in de kerstboom: levensgevaarlijk in een rietgedekte boerderij.... Maar wel leuk om herinneringen op te halen! Je kaarsjes in de lantaarn zijn een stuk veiliger en het is een prachtige kaart geworden, erg mooi!
grtz Colien

Trudy zei

Prachtige kaart! Mijn schoonmoeder was ook altijd gek van kaarsen maar ik vond het best gevaarlijk met die kleine kinderen!
Groetjes Trudy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat heb je er een mooie sfeervolle kerstkaart van gemaakt met die prachtige lantaren Jantine. Heel leuk met die herinnering erbij. Hadden jullie ook een emmer water klaarstaan voor als het fout ging? Dat deed mijn moeder altijd weet ik nog. Mooie inspiratie-kaart voor de challenge.
Lieve groetjes Miranda

Ans Gilbert zei

Wat een mooie, sfeervolle kerstkaart met de kaarsjes en de leuke strik.
Die kaarsen dat was me wat, wij hadden ook vaak een kerststukje met een kaars erin, dan moest je steeds opletten, dat niet alles in de fik vloog,
Groetjes,
Ansx

Marijke zei

Leuk deze uitdaging met al die herinneringen die boven komen! Je kaartje is mooi gemaakt met die mooie kaarsjes! Een leuk randje erlangs en een mooi randje aan de binnenkant! Mooi gedaan! Groetjes Marijke

marian zei

Een prachtige kaart heb je gemaakt met de lantaarn met kaarsen.Heel goed gelukt hoor en een mooie herinnering aan de kaarsjes van vroeger.
Groetjes van Marian.

Trijntje zei

Wat staat dit plaatje mooi op de lantaarn. Hele mooie kaart geworden zo. Groeten Trijntje

Diny zei

Wat een mooie kaart met een mooie herinnering Jantine!
Groetjes Diny

Marjan zei

Heel mooie kaart met de prachtige lantaarn! Van binnen ook af!

Laurespage zei

Heel mooi en nostalgisch, heel mooi en ja, kaarsjes en kerst horen bij elkaar, niet. Groetjes, Laurette

GerJanne zei

Wat een mooie herinnering weer. Het is een heel leuke challenge vind ik. Zeker om de verhalen erbij te lezen. Daar houd ik van! Ook jouw verhaal, echt terug in de tijd! En je kaart is zo mooi en passend!

Sarah zei

Mooie herinnering en een mooie kaart in hele leuke kleuren. X

Suzan zei

Mooi kerstkaartje heb je voor de Challenge gemaakt Jantine!
Groetjes Suzan