woensdag 28 augustus 2019

Kleurenkaartteam 8e schakel: geoxideerd koper en steenrood

Weer een heuse uitdaging deze maand in het kleurenkaartteam van Martina. En de uitdaging zit m nog niet eens zozeer in de combinatie van kleuren maar meer in "heb ik die kleuren?" Ineke koos "steenrood" bij het geoxideerde koper van Colien. Gelukkig heb ik "fired brick"inkt van distress, als dat geen steenrood is?
En ik had nog wat scheerschuim-achtergrondjes van de vorige maand (ze ruiken nog steeds heerlijk).
Dus toch 2 kaartjes weten te maken in deze kleuren. Eentje met vlinders:
En deze was natuurlijk een inkoppertje met deze kleur:
 
Ik ben heel benieuwd naar de creaties van de anderen in deze kleuren. Je vindt de lijst met deelnemers bij Martina!

wit en aqua papier, scheerschuim, SU inkten: Tranquil Tide, Bermuda Bay, Tempting Turquoise, Crumb Cake, Distress inkt Fired Brick, stencils van Action, vlinder snijmal SU


* Martina's kleurenkaartteam 8e schakel: geoxideerd koper en steenrood
* Creative Sketchy Girls: challenge 39: vlinders


Overigens krijgt het fietsverhaal nog een staartje qua "pech": afgelopen zaterdag raakte ik met mijn wiel in een groef op de weg en oeps....daar lag ik. Gloednieuwe fiets wat beschadigd en ikzelf ook (blauw, geschaafd en spierpijn, had veeeeeeeeel erger kunnen zijn) Maar ik kreeg toch wel een sterk gevoel dat er niet echt zegen op die fiets rust....


(Met dank aan de reminder van Creative Sketchy Girls...ik wist dat ik een uitdaging met vlinders had gezien, maar kon m niet meer terugvinden, dus dacht dat het al voorbij was :-))

23 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Leuke kaarten, die met het steenmotief is natuurlijk perfect voor de terracottakleur...
mooi beide kaarten met de vlinders!
Fijne dag, en hopelijk zonder fiets- of andere ongelukken!
Nancy

Petra-loves-paper zei

Schitterende kkt kaarten maakte je! Wat een pech met die fietsen, dat wordt binnenkort gewoon maar lopen...? 😊 groetjes Petra

martina's kaartjes zei

helemaal leuk en mooi gelukt zijn je kaartjes, geslaagd hoor !
fijn dat je er (weer) bij bent deze maand,
grtjs,martina

Elle-Jeanne zei

Twee hele mooie kaarten.
De stenen kaart heeft mijn voorkeur.
Groetjes Elle-jeanne

Femminde zei

Wat een super leuke scheerschuim kaarten!!
En wat balen dat je weer pech had met een fiets. Ik hoop echt voor je dat dit de laatste keer was. Gelukkig ben je niet al te erg gewond.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Marfien zei

Vind ze beiden leuk, had ongeveer hetzelfde in gedachten want ik had ook nog "scheerschuim" achtergrondjes liggen. Die komen nog wel een andere keer van pas
Mooi dat de steenrode inkt zo goed dekt op deze achtergrond

Margreet zei

Wat een gave kaartjes, Jantine. Toevallig jij ook al een 'muur' achtergrond.
Wat een schrik dat je gevallen bent. Echt balen.
xxx Margreet

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

'Clean & Simple', mooi gedaan! De steentjes doen het goed op een kaartje.
Groetjes, Yvonne

Marijke zei

Mooie kaartjes met deze kleuren! Leuk met dat scheerschuim erachter! Lijkt me leuk om te doen, ook eens proberen! Wat vervelend dat je nu gevallen bent met je nieuwe fiets! Er rust inderdaad geen zegen op deze fiets! Maar rustig aan doen en beterschap! Groetjes Marijke.

!neke zei

Super leuk met deze kleuren !!!!!
Leuk die steentjes !

chantal zei

Ik ruik ineens de scheerschuim als ik je tekst lees. Goed dat je de achtergrond hiervoor kon gebruiken. Ze zijn mooi geworden
Liefs Chantal

Stampin with Liz Design zei

Prachtige kaarten, super achtergronden! Wat balen, gelukkig viel de schade mee. Groetjes Linda

martina's kaartjes zei

hoi jantine, ik weer, je vroeg me welke kleur cardstock ik gebruikte.. het was gewoon een velletje dat in een samengesteld pakket van verschillende kleurtjes zat, dus niet specifiek een bepaalde naam van cardstock... helaas
grtjs,martina

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je kaarten zijn goed geslaagd Jantine, ik vind vooral die met de scheerschuim-achtergrond erg mooi geworden.
Wat erg dat je zo gevallen bent, het zit inderdaad niet mee. Pas maar op want meestal komt pech in 3-en toch?
Lieve groetjes Miranda

Nicole Parmentier zei

Prachtige vlinderkaarten en wat leuk dat je er één rood op groen en de andere juist groen op rood hebt gemaakt. Het ziet er allebei even mooi uit!

GerJanne zei

Och nee, wat en pech! Eerst je fiets weg en dan vallen met de nieuwe!
Beterschap met je spierpijn en beurse plekken.
Je kaartjes voor het KKT zijn allebei heel mooi! En wat goed die inkt. Heb ik ook..misschien ook nog wel bij me...hihihi..

aussie aNNie zei

Great cards Jantine, love them both. Never have tried shaving cream and see a lot lately so may give it a go.xx

Nancy zei

Hey Martina,

Làp, ik ben dus niet de enige met een verhuiskaart, maar hey zeg, da's niet erg hé! Dan liggen die ook nog eens een keer bij de voorraad... Ik kon dus echt niks anders verzinnen...
Toffe kaarten maakte je!, scheerschuim op een kaart... wat een idee! ;o)
Hopelijk is de schade aan jezelf en de fiets niet al te erg!!

Liefs,

Sarah zei

O jee wat een fietspech!
Wel mooie kaartjes. X

Creatiels zei

't is me gisteren niet gelukt om langs te komen, de wifi was niet alleen de oorzaak, de adapter van mijn computer heeft het gisternamiddag begeven, maar ik ontdekte het pas 's avonds, dus vandaag op zoek naar een nieuwe adaptor.
Je kaartjes vind ik heel leuk en mooi geslaagd.
groetjes
Els

Nelleke zei

Die zijn ook heel leuk, ik heb deze distress inkt ook gebruikt. Mooi ook de vlinders, het was een superuitdaging. groetjes, Nelleke

Helma zei

Vlinders dat blijft altijd mooi. Dankjewel voor het meedoen aan de challenge. Groetjes Helma DT Member Creative Sketsy Girls

Nancy Soetaert zei

Fijn dat je meedeed aan onze vlinderchallenge! Hopelijk ben je er de volgende keer ook weer bij!
Nancy DT Creative Sketchy Girls