woensdag 29 januari 2020

Kleurenkaartteam 1e schakel 2020: zwart en pistachegroen

En de laatste woensdag van januari is een feit. Hoewel ik het enerzijds enorm snel vind gaan (week 5 alweer!) vind ik anderzijds ook dat januari wel enorm lang duurt. Rare tegenstrijdigheid...
Maar nu dan toch tijd voor de eerste schakel in Martina's kleurenketting van 2020. Anita koos vorige maand zwart en nu combineert GerJanne dat met pistachegroen. Bij de inspiratiefoto vond ik het groen behoorlijk fel voor pistache, en even googlen op de kleur leverde ook een behoorlijke diversiteit aan "pistachegroen"  op. (ik associeer het met lichter, misschien vanwege ijs?) In elk geval besloot ik toen om gewoon lekker met groene inktjes en scheerschuim te gaan rommelen, zodat er diverse groenschakeringen gebruikt kunnen worden :-)
Ik maakte uiteindelijk 2 kaartjes, dit was de eerste, die ik met iemand in gedachten maakte:
Detail van de tekst, die valt op de foto een beetje weg...
en de binnenkant:
En toen was ik zo lekker bezig met mijn kattenpons dat ik nog even doorging:
En eigenlijk heb ik voor deze kaart ook al een ontvanger bedacht...
Binnenkantje:
Ondanks het nogal heftige inspiratieplaatje vind ik het erg leuke kaarten geworden.
De lieve poezebeesten mogen ook meedoen met de challenge van MHH: "dierenkaart"

aquarelpapier, scheerschuim, diverse kleuren groene en zwarte inkt (SU en ?), zwart papier, plakkantje in zwart uit voorraad, kattenpons SU, plaksteentjes uit voorraad, tekst "Recht uit het hart" stempelset SU

De lijst met deelnemers vind je bij Martina, ik ben heel benieuwd naar de andere kaarten in deze kleuren.
Fijne (woens)dag!

* Martina's kleurenkaartteam
* Mijn HobbyHonk challenge 18: dierenkaart

31 opmerkingen:

Sarah zei

Tof bedacht met het scheerschuim.
Ik snap de tegenstrijdige opmerking helemaal. X

Freubelmina zei

Nou zeg maar nee en dan maak jij er gewoon 2 Jantine. Ze zijn beide erg leuk geworden.
Lieve groetjes xx

Stampin with Liz Design zei

Prachtig, wat een leuke groene achtergrond! Groetjes Linda

Annemarie en Merit zei

wow wat een mooie achtergronden heb je gemaakt!!
ze zijn beide heel leuk geworden, met die poesen vriendjes.
Ja leuk he wat er allemaal met deze kleurencombinatie gemaakt kan worden...heel divers allemaal.
Liefs Annemarie en Merit

Irene zei

Scheerschuim, je moet er maar opkomen en wat een super mooi resultaat, 2 leuke kattenkaarten!
XxIrene

Anita van Deur zei

O, ja Jantine scheerschuim dat is erg leuk om te doen en het ziet er zo leuk uit. Ik vind ze beide erg mooi!.
Groetjes, Anita

aussie aNNie zei

Love the shaving foam results looks fabulous here, along with the cat dies.xx

GerJanne zei

Hihihi...heftig inspiratieplaatje....al dat haar. Heb je daarom voor scheerschuim gekozen??
Je kaart is erg leuk! Die katjes doen het natuurlijk heel goed op groen!

Marfien zei

Je hebt nu in elk geval twee geurige kaartjes :-) Heel leuk met de zwarte katten

Petra-loves-paper zei

Wat een mooie achtergrond heb je gemaakt met het scheerschuim, de zwarte katten komen mooi naar voren zo. Leuk de reepjes aan de binnenkant van je kaartje, ik zeg: geslaagde KKT opdracht 👍🏻 groetjes Petra

Colien zei

Twee gave kaartjes, erg leuk!
grtz Colien

Marijke zei

Leuke kaartjes en leuk gedaan met de achtergrond! Ik heb dat nog nooit gedaan met scheerschuim, ook eens proberen denk ik dan! En die katten ervoor helemaal leuk! Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

toffe scheerschuimachtergrondjes voor je KKT-kaarten!
groetjes
Nancy

Je@net zei

Erg leuke kaart, Jantine!

Margreet zei

Wat een toffe achtergrond met het scheerschuim. Leuke kaarten heb je met de katten gemaakt.
xxx Margreet

gerrie zei

Toevallig heb ik ook net een kaart liggen met een scheerschuim achtergrond stempel, jij brengt me op een idee met de katten. Toffe kaart is het geworden en tja die kleur groen, ik hield me aan het punkkapsel en dat was een beetje gifgroen hahaha.
Groetjes, Gerrie.

chantal zei

Leuke en mooie kaart. Ja dat gedacht had ik ook bij het zien van de foto.
Liefs Chantal

Claudia's kaartjes zei

Prachtige kaart voor de KKT. Echt super
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Femminde zei

Wat een super leuke kattenkaartjes!! Gave techniek ook.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Hele leuke kaartjes in de KKT-kleuren! Mooie achtergrondjes en leuk met de katten erop.
Groetjes, Yvonne

www.thecreativeteacup.nl

Rosina zei

Heel mooi deze 2 poezenkaartjes Jantine ...leuke achtergrond gemaakt en top met die zwarte poezen erop...helemaal geslaagd voor deze kleurenuitdaging...

groetjes Rosina

Laurespage zei

Twee hele mooie kaartjes , en de poezen komen mooi uit op de voorgrond, de ontvangers zullen er zeker blij mee zijn.
Groetjes, laurette

Grietje zei

Wat een leuk resultaat met dat scheerschuim! Was ik nooit opgekomen.

Groetjes Grietje

Nancy zei

Hey Jantine,

Wat een leuke set poezenkaartjes maakte jij. Allebei anders en even mooi!
En hoe mooi is die scheerschuim achtergrond... top!! Iemand moet me dat maar eens voordoen... Ziet er grappig uit om te maken...

Liefs,
Nancy

Margo zei

Wat een geweldig leuke kaarten !
Groetjes
Margo

!neke zei

Super leuk met die katten ! Groeten Ineke

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooi kaartje, met de poesjes... en dat allemaal in de kleuren van het KKT. Groetjes Ingrid.

Caroline zei

super achtergrond heel mooi groetjes Caroline

Nelleke zei

Leuke kaart in de gevraagde kleuren, en wat zijn die katten leuk. Mooie kerstkaart voor vandaag, een uitdaging die kleuren. Groet, Nelleke

Angela zei

Hele leuke kaart Jantine! Mooie kleurencombi!
Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH en heel veel succes!

Unknown zei

Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

More than 160 thousand women and men are losing weight with a simple and secret "liquid hack" to lose 2lbs every night as they sleep.

It is very easy and works every time.

Here's how to do it yourself:

1) Hold a clear glass and fill it with water half glass

2) Now follow this weight loss HACK

and become 2lbs skinnier when you wake up!