woensdag 29 juli 2020

Kleurenkaartteam 7e schakel: zacht geel en aubergine

Op deze laatste woensdag van de maand juli een nieuwe kleurenuitdaging bij Martina! Nelleke koos dit keer aubergine bij het zacht geel van Nancy. Een ware uitdaging, want aubergine is nou niet een kleur die ik veel heb in mijn stash...maar goed, ik heb er iets van weten te maken, in mijn beste aubergine/paarse kleuren...
Deze kaart maakte ik met een leuke techniek, die ik bij een vriendin zag, die hem weer van internet had. Helaas even geen link naar het filmpje kunnen vinden, ik heb het uit mijn hoofd gedaan n.a.v. wat zij me liet zien:
Ik heb gebruik gemaakt van papier uit een vergeeld boek, dat ik met witte acrylverf heb bewerkt, waar ik vervolgens met waterverf op heb gekleurd...
Binnenkant van dit kaartje:
Bij de plaatjes van Marjoleine vond ik ook een knipvel met paars/geel als combi en aangezien dat de laatste maanden toch een soort thema lijkt te worden bij mij bij de kleurenkaartuitdaging maakte ik ook hiermee een kaartje, hoewel het plaatje iets paarser is dan aubergine:
En de binnenkant van dit kaartje:
licht geel papier, auberginekleurig ribbelkarton, auberginekleurig vliegerpapier, zwarte sticker Action, ingekleurd met waterverf van Action, op pagina uit oud boek bewerkt met witte acrylverf van Action, paarse rhinestones, afbeelding uit heel oud knipvel van Marjolein Zweed, gele rhinestones

Benieuwd naar wat anderen maakten in deze kleurencombinatie? Bij Martina vind je de lijst met deelnemers!
De kaartjes mogen ook weer meedoen bij Carlin's kaartenparadijs, waar deze maand alles mag.

* Kleurenkaartteam Martina: juli zacht geel en aubergine
* Carlin's kaartenparadijs: challenge 24 "Alles mag"
#useyourstuff
Fijne (woens)dag en tot morgen voor een verse kerstkaart (met uitdaging, want de laatste donderdag van de maand!)

Oh, en wij hebben sinds gisteren een groen garagedak, heel leuk, omdat ik er vanuit de hobbykamer pal bovenop kijk...verbetering van mijn uitzicht 😃

25 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat leuk Janie je garagedak in het groen mooi voor de natuur.
Je 1 ste kaart vind ik zo leuk met het getypte vel papier en daar over heen de witte verf, prachtig ingekleurde vlinder.
Schattig je 2de kaart met de leuke maan en het popje ligt er heerlijk bij.
fijne dag.

Stampin with Liz Design zei

Prachtige kaartjes heb je met de kleurenchallenge gemaakt! Het dak ziet er idd heel mooi uit zo! Groetjes Linda

Chantal zei

Wat een mooie kaarten.
Groetjes, Chantal S

Marfien zei

Mooie kaart met de vlinder in de gevraagde kleuren, de tweede is een Oh ja, kaart, heb ik ook nog maar niet aan gedacht natuurlijk, leuk om hem zo te gebruiken

aussie aNNie zei

Lovely card and the colours are sensational. xx

Colien zei

Heel gave kaartjes, tof in de gevraagde kleurencombinatie!
En fijn zo'n groen dak. Goed voor de insecten, dus meer vogels, heel duurzaam en ziet er mooi uit!
grtz Colien

Petra-loves-paper zei

Twee verschillende kaarten, gave KKT uitwerking! Wat een mooi dak, zeker genieten!

Diny zei

Twee hele leuke kaartjes heb je gemaakt in de gewenste kleuren Jantine!
Wat hebben jullie een tof dak!
Groetjes Diny

!neke zei

Beide super leuk !!!
Je uitzicht is ook top !

karin zei

Mooie kaartjes in de KKT kleuren Jantine. En leuk dat je nog eens meedoet met de challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin DT

Nicole Parmentier zei

Twee hele leuke kaartjes in KKT kleuren en gaaf dat je ook de binnenkant niet vergeten bent. Wordt toch een soort van verslaving hè, om ook iets voor de binnenkant te verzinnen! Je uitzicht is inderdaad heel gezellig zo met dat groen op het dak! (Ben blij dat je het groen op mijn kaartje ook niet erg vond ;-)

chantal zei

Mooie kaarten heb je gemaakt.
Wat een leuke en rustgevend uitzicht heb je daar
Liefs Chantal

carla zei

Hele mooie kaartjes.
Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Hele lieve kaartjes! Leuk gedaan in de KKT kleuren!

martina's kaartjes zei

ondanks deze moeilijke kleurencombo heb je dat weeral goed gedaan ! mooi resultaat
fijn dat je er deze maand (weer) bij bent !
Blij met je deelname,
lieve groeten,
Martina

Nancy Soetaert zei

mooi uitzicht op jullie groendak!
toffe kaarten voor het KKT, vooral de eerste vind ik erg mooi!
Groetjes
Nancy

Marijke zei

Wat een mooie kaartjes allebei! Een leuke techniek van zo'n vergeeld blad een mooie kaart te maken! En wat een leuk gezicht die bloemetjes op je dak! Wij denken daar ook aan maar wij hebben een dak samen met de buren en die moeten dan ook wel meedoen! Groetjes Marijke.

Femminde zei

Wat een leuke kaartjes!! En wat een goed idee om een vergeeld boek te gebruiken. En je dak is ook lekker fris zo. Wie weet krijg je zo meer inspiratie.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Creatiels zei

Mooi werk in de gevraagde kleuren.
Bedankt voor je reactie op mijn Blog
Groetjes
Els

Henriët zei

Je maakte twee mooie kaarten!
Groetjes van Henriët

farmerblog zei

Mooie kaarten zijn het. Vooral de eerste vind ik super met de vlinder en bloem. Geniet van je uitzicht, je kan er ook nog serum op poten of eeuwig leven, dat doet het erg goed op dit soort daken. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Heel leuke kaarten Jantine! Je bent goed bezig! Wat bijzonder dat je met waterverf op acryl hebt gekleurd. Echt weer iets om te onthouden!
Ik heb je het recept gemaild!

GerJanne zei

p.s. ook goed groen bezig met het dak!

Sarah zei

Heel tof Jantine. Kei ecologisch een groen dak! X

Katrin zei

Leuke kaarten Jantine, en wat geweldig dat je nu een mooi uitzicht hebt vanuit jouw hobbykamer, stiekem ben ik een beetje jaloers ;)
Grtjs, Katrin