donderdag 23 maart 2023

Kerstkaart week 12/52 WTC

De maand maart schiet alweer op! Ook op deze donderdag natuurlijk kerstkaartjes voor 52WTC. Ik schreef vorige week al bij Trijntje in een reactie dat ik door haar geïnspireerd was en vandaag toon ik het resultaat daarvan!
Ik kon helaas niet naar de Knotsgekke Kaartendagen (of dat heet geloof ik anders nu), maar had wel iets nodig voor een verjaardagskaartje voor een van de kleinzoons. Ik mocht dus online iets bestellen van mezelf. Altijd heel gevaarlijk, want als je alleen bestelt wat je nodig hebt dan zit je vaak met verzendkosten, dus dan kijk je toch nog even verder en vind je wat leuke aanbiedingen en... nou ja. Het pakketje met de mooie vellen van Mattie en de borduurmal vielen dus ook in mijn winkelmandje. Ik had er bij Trijntje zulke mooie kaarten mee gezien en aangezien ik het borduren net weer een beetje had opgepakt wilde ik dit ook wel eens proberen. De eerste deed ik 's avonds bij de tv waar manlief naar zat te kijken. Ik dacht dat ik met de geëmbosste streepjes wel een eind zou komen maar dat viel een beetje tegen. De tweede maakte ik met het inspiratievel erbij. De kleurtjes koos ik bij de plaatjes uit de grote bak DMC-garen die ik heb staan (en die best hard gaat als je met 6 draadjes borduurt...)
Bij de tweede voegde ik ook wat bling toe, ik weet nog steeds niet welke ik leuker vind, met of zonder.

wit, groen en bruin papier, dp MD PB7057 Snowflake Kisses en SU, MD PA4159, DMC garen in diverse kleuren, rhinestones uit voorraad, stempel Carlijn Design

Doe je ook mee met je wekelijkse kerstkaart bij 52WTC? Er komt altijd een DT lid bij je kijken!


Fijne (donder)dag!

27 opmerkingen:

Nancy zei

Hey Jantine,
Het werden twee hele mooie kaarten! Mooi hoe je de kleur van het garen aan de afbeelding hebt aangepast!
Leuk hoe je omschrijft dat je van jezelf wat mocht bestellen en dat er ook wat meer in jouw winkelmandje viel... haha!!
Soms moet een mens zich een keer verwennen, niet?
Liefs,
Nancy

GerJanne zei

Ja, dat is zeker waar! Ik overweeg dan vaak: voor de verzendkosten heb ik een extra item. Anders ben je het aan de verzendkosten kwijt... nou dan weet ik net wel.
Je hebt een mooie mal gekocht en de kaartjes ermee zijn super! Je krijgt vast nog veel meer plezier van deze mal.

Anita van Deur zei

Heel mooi beide kaarten prachtig mal en mooi alles gecombineerd! Zo doe ik het ook dan liever een extra item dan de verzendkosten.

Angélique zei

Heel mooie kaarten! Ik vind de eerste het mooist vanwege de kleuren, de steentjes op de tweede zijn absoluut een leuke toevoeging.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de mooie plaatjes en het borduurwerk
groetjes ellen

Caroline Cards zei

Prachtige kaarten met de geborduurde rand en mooie plaatjes!
Groetjes, Caroline

Daphne zei

Oh wauw, mooi hoor.
En ach, soms mag je best iets voor jezelf bestellen, gewoon zomaar, omdat je hart verdient 🥰
2 Super mooie kaartjes.

Epie zei

Wat zijn ze goed gelukt Jantine , leuk plaatje en mooi borduurwerk
Fijne dag met de groetjes v Epie

Colien zei

Prima keuze om deze borduurmal te bestellen, je hebt er heel mooie kaartjes mee gemaakt!
grtz Colien
ps Bedankt voor je donatie aan ReumaNederland via mijn blog, top!

Eri zei

Je kaarten zijn allebei heel mooi geworden, en hebben een heel verschillende uitstraling door de kleuren.
Groetjes, Eri

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee mooie kerstkaarten Jantine en groot gelijk om jezelf af en toe te verwennen. Heel mooi geborduurd en zowel met als zonder bling erg leuk. Ik bestel alleen bij De Egel en die hebben al gratis verzenden bij €.20,00 en daar zit ik zo aan hihi.
Lieve groetjes Miranda

Hetty P. zei

Mooie kaarten heb je gemaakt met je nieuwe borduurmal.
Heerlijk zoals je jezelf verwend hebt met een online bestelling, zo af en toe moet dat best wel kunnen.
Fijne dag,
Hetty

Diny zei

Wow....wat heb je twee gave kaartjes gemaakt Jantine....heel mooi met de geborduurde randen!
Groetjes Diny

karin zei

Dat is een leuk kadootje voor jezelf zo'n borduurmal. Prachtige kaartjes heb je ermee gemaakt. 6 draads borduren is toch wel dik voor papier?
Groetjes,
Karin

Marijke zei

Altijd leuk als je iets "moet" bestellen voor je hobby! en dan zijn de verzendkosten zonde van je geld, kan je beter iets meer voor jezelf kopen toch? Je kaartjes zijn mooi geworden. ik vind ze alle twee leuk en met die steentjes erbij net even iets meer denk ik! Mooi gemaakt hoor! groetjes Marijke

Annemarie en Merit zei

ja verzendkosten daar doen wij knutselaars niet aan.
Wat een prachtige kaarten maakte je...schitterend.
Liefs Annemarie en Merit

Ans Gilbert zei

Deze stans heb ik ook gekocht, omdat ik de kaarten ermee gemaakt zo mooi vind.
Maar..ik heb al jaren niet meer geborduurd en eigenlijk lukte het ook niet meer door artrose, maar wie weet..
Jij maakte 2 prachtige kaarten, ik vind die met de bling steentjes het mooist,
groetjes,
Ansx

marian zei

Met deze borduurmal heb jij ook twee prachtige kaarten gemaakt. Ja, ik doe het ook graag 's avonds bij de tv, en zo kom ik ook van mijn borduurzijde af. En ik vind het patroontje nog steeds mooi ook al heb ik er al meerdere mee gemaakt.
Groetjes van Marian.

Sarah zei

Heel mooi Jantine. Bij de eerste kaart spreken de kleuren voor zich. De tweede is zachter van kleur en daarbij is de bling bling een leuke toevoeging. Goed dat je jezelf verwent hebt, je hebt toch al een moeilijke periode achter de rug. Gezellig borduren in de zetel, er gaan nog kaarten volgen, dat is te voorspellen!

Rina zei

Het zijn allebei hele mooie kaarten geworden, kan mij goed goed voorstellen dat je niet kunt kiezen welke de mooiste is. De plaatjes passen ook zo goed bij het borduur gedeelte.
Groetjes Rina

Trijntje zei

Prachtige kaarten heb je met dez3 leuke tak gemaakt. Ik vind ze beide heel erg mooi. Geen verschil. Ook met vierkante plaatjes is de tak goed te combineren. De tekst stempel is erg leuk. Groeten Trijntje

Trijntje zei

Ps leuk dat we elkaar zo leuk kunnen inspireren.

Gina zei

Wauw ! Twee mooie geborduurde kaarten ! Groetjes, Gina

Freubelmina zei

Ze zijn beide echt heel mooi Jantine, ik houd wel van een blingetje dus zou ze bij de 1e kaart ook nog toevoegen hihi.
Ik heb 1 zo’n mal maar vind het niet mijn ding…ik borduur liever ingewikkelder patronen met dunner garen maar vind de kaarten met deze mallen wel erg mooi xx

!neke zei

Ze zijn super mooi Jantine !!!!
Groeten Ineke

De Hobbykamer van Petra zei

Hele mooie kaarten en lieve kleuren.

Lieve groet,Petra

Nancy Soetaert zei

prachtige kerstkaartjes Jantine! Heel mooi die combinatie van plaatje en borduurwerk...
Bijna klaar met mijn kerstblogrondje, in het weekend nog te vermoeid, en ik wou me ook wat rustig houden want morgenavond vertrekken we op lang weekend voor Johans 60ste...
Groetjes
Nancy