woensdag 31 mei 2023

Kleurenkaartteam 5e schakel 2023: mauve en goud

Laatste (woens)dag van de maand, tijd voor het kleurenkaartteam van Martina. Marfien mocht deze maand de nieuwe kleur kiezen en koos voor goud bij het mauve van Anita. Ik gebruik niet zo vaak goud op mijn kaarten (hoewel, wel meer dan vroeger), dus dat is wel weer een uitdaging voor mij.
Fotograferen van glanzend goud valt niet mee, maar daar hebben vast meer deelnemers deze week last van... Bij dit eerste kaartje is het mauve gemat op goud, aan alle kantenπŸ˜‚ en het lijkt zo veel paarser dan in het echt, maar goed.
Ik wilde nog een kaartje maken in deze kleurencombi en het werden er nog 2, vanwege positief/negatief van de snijmal:
Binnenkant:
En nummer 2 (dit is eigenlijk het positief van de mal):
Met binnenkant:
Ik heb expres nog geen tekst aan de binnenzijde gestempeld, deze kaartjes zijn lekker algemeen, dus ik zie wel waarvoor ik ze gebruik.
Op de laatste foto's lijkt het geelgoud weer koperachtig, terwijl het echt heel geelgoud is.

mauve papier, goud papier, glittergoud papier, SU stempelsets, gouden embossingpoeder, hexagonponsen (Vaessen), hexagon stans (AliExpress), bloemetjes embossingfolder

Benieuwd naar meer creaties in deze kleurencombinatie? Bij Martina vind je de lijst met deelnemers van deze maand!

Fijne (woens)dag!

21 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Het zijn weer mooie kaartje Jantine, leuk gedaan met het positief/negatief van de snijmal. Inderdaad altijd een dingetje fotograven van goud papier.

Sarah zei

Hey Jantine! Het is precies even geleden dat wij bij elkaar op bezoek zijn geweest (vorige maand wellicht). Ik hoop dat met jou alles goed gaat.
Je laat mooie kaarten zien. Ik ben vooral fan van je kaarten met de hexagons en dan met een lichte voorkeur voor nummer 1. Lieve groetjes ☀️

Colien zei

Goed plan om embossingpoeder te gebruiken en ook je andere 2 hexagon-kaartjes zijn erg geslaagd, leuk in de KKT-kleurtjes!
grtz Colien

Caroline Cards zei

Het zijn drie mooie kaarten. De eerste hexagon vind ik de mooiste!
Groetjes, Caroline

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke kleuren combinatie en leuke details
groetjes ellen

Wilma zei

Je laat een hele MOOIE serie kaartjes zien in de kleuren van het Kleurenkaartenteam.
Het is inderdaad moeilijk om glimmend goud goed op de foto te krijgen Jantine, daarmee kunnen we elkaar een hand geven πŸ‘‹.
Liefs, Wilma πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Kaartenkraam zei

Mooie serie laat je zien. De middelste springt er voor mij uit, die vind ik het mooist.

groetjes van Ank

chantal zei

Mooie kaarten en leuke details.
Inderdaad goud is moeilijk te fotograferen
Liefs Chantal

GerJanne zei

Hoi Jantine!
Wat leuk! Ik zie geen koperkleur, maar echt goud. Hangt van zoveel dingen af hoe het over komt. Gelukkig begrijpen we allemaal dat het goud en mauve is vandaag!
De hexagonkaart vind ik ook heel mooi! EN leuk dat je de binnenkant niet vergeet...doe ik meestal wel ;-)

Diny zei

Jij hebt zelfs twee leuke kaartjes in de KKRT kleuren gemaakt Jantine!
Groetjes Diny

Margreet zei

Prachtig zijn je kaartjes met al die verschillende hexagonnetjes. Je hebt de kleuren heel mooi gebruikt.
xxx Margreet

Marfien zei

Drie hele leuke kaarten, de hexacon stans moet ik toch ook weer eens gebruiken geeft echt een mooi effect, de eerste met goudembossing vind ik gaaf!

Daphne zei

Wat zijn ze leuk.
Ik vind vooral de 1ste erg mooi.
Het idee is knap bedacht en heel mooi uitgevoerd.
Het idee van de 2de en 3de is goed bedacht, als je dan toch een positief en negatief hebt, gebruik ze dan ook beideπŸ‘

Martina's kaartjes zei

leuke kaartjes zijn het zo geworden, mooi
fijn dat je er weer bij bent vandaag
grtjs, martina

Nelleke zei

Mooie serie maakte je. Jouw 2e kaart vind ik het leukst. groet, Nelleke

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Leuk geworden Jantina! Mooie kaartjes in de KKT kleuren 🌺☕️

Nancy zei

Hey Jantine,
Wat een mooie serie kaartjes maakte je voor het KKT!
Dat goud niet altijd gemakkelijk te fotograferen is, weten we allemaal wel, dus daar moet je jou niet voor verantwoorden hoor!
Je bent goed bezig geweest met deze kleuren!
Liefs,
Nancy

Epie zei

Gaaf kaartje in deze combinatie Jantine
Groetjes Epie

Femminde zei

Wat super leuk bedacht zeg met die hexagons!! En tof hoe je het negatief ook hebt verwerkt.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Nancy Soetaert zei

mooie reeks KKT-kaartjes, vooral die met de zeshoeken vind ik heel tof!
fijne avond
Nancy

Laurespage zei

Een hele mooie serie CAS kaartjes. Top !
Groetjes, laurette