donderdag 21 maart 2019

Kerstkaart week 12/52 WTC

En we zijn alweer in de 12e week van dit jaar beland...wat gaat de tijd toch snel. 21 maart, hopelijk begint vandaag de lente echt...maar ook op deze donderdag weer een kerstkaartje voor 52WTC. Of eigenlijk 2 (als ik zo doorga hou ik kerstkaarten over in december :-)) Ik was bij een vriendin en mocht spelen met de Gilding Wax. Leuk spul, maar aan het eind van de middag deed een van mijn vingertoppen zeer en kreeg ik het paarsige kleurtje er niet meer af (dat duurde 2 dagen! gelukkig was ik vrij van mijn werk)
Ik experimenteerde lekker wat en zo gebruikte ik bijvoorbeeld een embossingmal (ook van de betreffende vriendin) zowel op wit als op zwart papier. Hieronder de resultaten:
 
Ik vond het nog best lastig om er vervolgens kaarten mee te maken, maar ben nu redelijk tevreden. Op de foto's komen vooral de lila-achtige kleuren (die dus nog dagen op mijn vinger zaten) minder goed naar voren dan IRL. En Season's greetings staat perfect recht, maar lijkt op de foto schuin. Nou ja.

donkerblauw, wit, rood, zwart papier, embossingmal van Aliexpress, Gilding Wax, stempels: "Season's greetings" van Lawn Fawn Simply Celebrate Winter en "Merry Christmas" SU Hang your stockings, labelpons, zilverdraad uit voorraad


* 52 WTC


Fijne donderdag!

21 opmerkingen:

Trudy zei

Heel erg mooi geworden, ik ken gilding wax niet maar ik moest wel lachen om je verhaal dat het moeilijk van je vingers af te krijgen is. Het resultaat is in ieder geval mooi!
groetjes Trudy

marion zei

prachtige kaartjes

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met leuke stempels
groetjes ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Mooi zoals nu de geëmbostte delen naar voren komen door de gilding wax Jantine. Gelukkig hoefde je niet met paarse vingers naar het werk...hihi. Het zijn twee mooie kerstkaarten geworden.
Lieve groetjes Miranda

Marijke zei

Twee mooi kaartje heb je gemaakt! Ik ken Gliding wax ook niet! Maar het ziet er mooi!Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Enny zei

Het zijn heel mooie kaartjes geworden ! Volgende keer groene wax gebruiken, dan heb je "groene" vingers, letterlijk en figuurlijk ! :) Groetjes, Enny

marian zei

Twee mooie kaarten en leuk om eens een andere techniek uit te proberen.
Groetjes van Marian.

Annerieke zei

Mooie kaarten Jantine! Wat een leuk effect met de gilding wax, ik heb er toevallig laatst wat over gelezen. Wel leuk dat je het nu kon uitproberen.

Ans Gilbert zei

Dat gildingwax is net schoenpoets, ik vind de zwarte kaart echt top
Ansx

Margreet zei

Mooie kaarten, Jantine. Vooral de zwarte vind ik gaaf. Dat spul is idd vreselijk om van je vingers af te krijgen. Moet gewoon slijten.
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

Het paars valt idd niet zo op hé!
Ik werk er heel graag mee, de vieze vingers neem ik er wel bij. Al kijken mensen dan wel eens wat raar... Ik vind het wel vreemd dat jij zo hard moet wrijven, echt 'strelen' lukt ook...
Leuke kaartjes, toffe embossingfolders!
groetjes en fijne avond
Nancy DT52WTC

!neke zei

Ze zijn super mooi geworden !
Vieze vingers horen erbij !
Groeten Ineke
DT 52 WTC

Eri zei

Het zijn twee leuke en heel verschillende kaarten geworden door de kleuren. Leuk dat je er bij je vriendin eens mee mocht spelen, zo ben je weer een techniek en twee kaarten rijker.
Groetjes, Eri

Monique zei

Wat leuk gedaan Jantine. Het is toch heerlijk die vieze vingers. Ik hoop dat de vergadering meeviel. Soms dan moeten die dingen gebeuren. Het is hier de hele dag grijs gebleven maar we hebben wel genoten.
Lieve groetjes, Monique
DT52WTC

Caroline Cards zei

Wat een leuke resultaten en zo totaal verschillend met dezelfde emboss folder!
groetjes, Caroline

Rosina zei

Prachtige winterse kaartjes heb je met deze gliding wax gemaakt Jantine...leuk om zo eens een andere techniek uit te proberen en met een schitterend resultaat...
bedankt voor je deelname
lieve groetjes Rosina
DT 52 WTC

Gina zei

Wauw wat een speciaal effect ! Twee leuke kaarten ! Groetjes, Gina

Anita zei

Wow wat mooi.
Leuk spul hé die gliding wax.
Moet er ook weer eens nodig mee aan de slag.

Gr. Anita

ps leuk dat je steed mijn blog bezoekt. Dank daarvoor.
Het ontbreekt me vaak aan tijd om overal langs te gaan

Angelique zei

Leuk om zo eens met nieuwe spulletjes te werken. Leuk spul die gilding wax en een hele leuke embossing mal. Zo'n leuk resultaat op zowel wit als zwart.
lieve groetjes Angelique

Colien zei

Gaaf zeg, wat een mooi effect geef de wax, zeker op zwart is het erg gaaf!
grtz Colien [52WTC]

GerJanne zei

Ze zijn allebei erg mooi gelukt! Prachtig effect! En dat heb ik dus ook wel eens dat iets anders op de foto staat (iets scheef, andere kleur). Maar ik geloof je op je woord!