donderdag 15 februari 2024

Kerstkaart week 7/52 WTC

 Alweer donderdag, tijd voor een verse kerstkaart voor 52WTC! Onze uitdaging loopt ook nog altijd: "gebruik 1 of meerdere dieren uit het kerstverhaal op je kerstkaart".
Ik deed dat deze week weer niet, maar speelde nog verder met mijn postzegelmal.  Ik heb een heel leuk, voor mij nieuw, papierblokje voor mijn verjaardag gekregen (die was in december, maar ik was er nog niet eerder aan toe gekomen om er iets mee te doen...) en het leek me leuk om dat op de postzegels te gebruiken. Als ik met de mal in het dp ging snijden liepen alle "scheurrandjes" dwars door de figuurtjes, dus besloot ik ze uit te knippen als afbeeldingen op de postzegels.
De eerste is echt kerstig in traditionele kerstkleuren:
Met de binnenkant:
De tweede is niet per se voor de kerst:
Maar door de binnenkant wel:
En ik stempelde bijpassende enveloppen:
wit, rood en groen papier, dp van Copticopia Creative "Hot cocoa time", postzegelstans van Waffleflower, sterretjes (eerste kaart) SU, teksten Carlijn Design, stempel envelop Lawn Fawn, pons binnenzijde kaart 1 SU

Doe je gezellig mee met 52WTC? Er komt altijd een DT-lid bij je langs.
En vergeet ook de uitdaging van deze maand niet: "gebruik 1 of meerdere dieren uit het kerstverhaal".


Fijne (donder)dag!

23 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Helemaal top deze 2 kaartjes wat een leuk papier.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de leuke postzegel mal
groetjes ellen

Epie zei

Twee schitterende kerstkaartjes , met de populaire postzegelstans Jantine
Groetjes Epie

Trudy zei

Hele leuke kerstkaarten met de mooie postzegelmal!
Groetjes Trudy

Annemarie en Merit zei

Dit zijn twee leukerds met de postzegelmal, en heerlijk jij hebt alles uitgeknipt, doe ik nog steeds het allerliefst!!
Ja zag de fout heb hem snel hersteld, bedankt voor het waakzame oog,
Liefs Annemarie en Merit.

Eri zei

Leuke kaarten heb je gemaakt met de postzegelmal. Deze mal is het ook heel geschikt en leuk om restjes dp te verwerken.
Groetjes, Eri

alma.heijenk@gmail.com zei

mooi geworden.
groetjes Alma

Freubelmina zei

Heb je goed opgelost door te knippen Jantine, ze zien er prachtig uit!
Je postzegelstans word goed gebruikt xx

Marijke zei

Het is ook een super leuke stans deze postzegelstans! Zo leuk met al die koekmannetjes! Mooie kaartjes weer hoor Jantine! ( ik heb de tekst aangepast wbt de uitdaging. Dank je) Groetjes Marijke

!neke zei

Heel mooi ....ik vind dit een moeilijke stans !!!
Ik moet er eens aan beginnen !!!
groeten Ineke

Angélique zei

Heel leuke kaarten, leuk zo'n "postzegelvel".

marian zei

Wat een leuke kaartjes heb je met die postzegelmal gemaakt. Goed idee om de figuurtjes dan maar uit te knippen.
Groetjes van Marian.

Ans Gilbert zei

Wat leuk om de stans op deze manier te gebruiken, echt lief met de kleine uitgeknipte afbeeldingen en de binnenkanten maken het af,
Groetjes,
Ansx

Laurespage zei

Hele mooie kaartjes met leuke plaatjes en ook aan de binnenzijde is gedacht.
groetjes, Laurette

Karien zei

Twee hele leuke kaarten heb je gemaakt
Groetjes Karien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat zijn twee superleuke kerstkaarten geworden Jantine.
Lieve groetjes Miranda

Suzan zei

Zijn weer prachtige kaartjes Jantine!
Groetjes Suzan

GerJanne zei

Superleuk Jantine! Als er dan weer een week voorbij is en ik zie dat ik nog steeds deze stans niet gebruikt heb.... sjonge, vreemd is dat toch. Jouw kaartjes zijn heel leuk. Je laat mooi zien wat al de mogelijkheden zijn! EN ook heel leuk die enveloppes erbij!

Daphne zei

Leuk!!
Toch vind ik de 2de ook wel echt Kerst hoor. Komt misschien omdat ik het meteen na de 1ste zie, of zou het komen door het rood en wit en het kleine stukje zuurstok wat ik nog zie?
Hoe dan ook.....2 hele leuke kaarten zijn het.

Kaartenkraam zei

Beide kaarten zijn erg leuk geworden!

groetjes van Ank

Antjes kaartcreaties zei

Wat een mooie mal is dit Jantine! Je maakte er met dit mooie papier twee heel leuke kaarten mee.
Fijn weekend, Antje

Nancy Soetaert zei

mooie kaartjes Jantine, tof die envelopjes ook met de peperkoekenmannetjes!
Groetjes
Nancy

Nancy zei

Hey Jantine,
Met een paar dagen vertraging, zet ik hier mijn wekelijkse kerstkaartenrondje verder.
Wat een leuke kaarten laat je hier zien. Hier zijn de postzegelmallen van Whimsey ook aangekomen. Ik moet er nog mee aan de slag.
En ja, het klopt... Ik vind een maand uitdaging veel te lang. Anders had ik mij de eerste week dubbel gezet om een gaatje en inspiratie te vinden. Nu lijd ik aan uitstelgedrag, niet mijn gewoonte...
Liefs,
Nancy