donderdag 29 februari 2024

Kerstkaart week 9/52 WTC

 Niet te geloven toch dat we alweer in week 9 zitten?! Vandaag een "extra" dag, 29 februari. Maar ja, er moet gewoon gewerkt worden 😏 zou toch leuk zijn als je deze schrikkeldag naar eigen believen mocht invullen... 
Vandaag gaat de nieuwe uitdaging van 52WTC van start en deze zal ook weer tot eind maart duren. De uitslag van de uitdaging van januari is inmiddels bekend. 
Voor de 52WTC uitdaging van deze maand daagt Marijke ons uit om kleine restjes papier te gebruiken, in combinatie met sneeuwvlokken.
Jullie raden het nooit: van mijn op te maken pakketje van iDEE&post uit 2014 had ik nog restjes over en die heb ik bijna tot het laatste snippertje opgemaakt! Ben echt trots op mezelf, het voelt alsof ik tot het gaatje ben gegaan 😂
Ik kwam toevallig langs een video van Boekenvoordeel, waarin iemand met strookjes en glitter werkte. Nou vind ik losse glitter gedoe, maar het idee vond ik wel heel leuk, dus dat ging ik maken. 
De binnenkant kreeg ook wat sneeuwvlokjes en een laatste strookje en sticker:
Toen bedacht ik dat strookjes in een soort zigzaglijn ook leuk zouden zijn:
Met ook weer de binnenkant:
En toen had ik nog steeds strookjes over, het leek wel het oneindige papierblok. Ik plakte de laatste strookjes volkomen willekeurig:
Met de binnenkant:
Sommige sneeuwvlokken zijn van glitterpapier, dat zie je op de foto niet, helaas, maar geeft wel een leuk effect.
Van het pakketje heb ik nu nog een paar stukjes ephemera, die ik vast nog wel eens ergens op kan plakken. Ik heb ook nog aardig wat stickers van Xenos, die ik er destijds bij had gestopt omdat ze zo goed kleurden bij het papier. Maar verder is het op 🎉🎉

wit, lichtblauw, lichtbruin en crème papier, dessinpapier en stickers uit iDEE&post nov/dec 2014 (!), Fancy Pants "Oh deer"-lijn, sneeuwvlokponsen, tesktstempel MD CS1036, tesktstempel binnenzijde Carlijn Design, enamel sneeuwvlokken van Simple Stories "Classic Christmas"

Doen jullie weer gezellig mee met 52WTC? Er komt altijd een DT lid bij je kijken.
Vanaf morgenochtend 7 uur kun je je inzending voor de uitdaging van deze maand plaatsen, de uitdaging loopt tot 24 maart.








Fijne (donder)dag! Ik ga eens bedenken of ik nog een pakketje ga opmaken...

19 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Ook jij bent goed bezig geweest met de rest papierties. Heel mooi geworden een vrolijk geheel.

Creaellenknutselsite zei

zo dat is nog eens je restjes op maken wat een hoop strookjes maar het resultaat mag er zijn wat een mooi kaartje is het geworden met de leuke details erbij
Enne ik deel schrikkeldag naar eigen believen in hoor dat mag als je op die dag jarig bent haha
groetjes van een jarige Ellen

Angélique zei

Je hebt je uitgeleefd met de restjes, het levert je een mooi stapeltje gezellige kaarten op.

alma.heijenk@gmail.com zei

leuk gedaan!!! ik had ook zoiets in mijn hoofd maar nog niet aan toegekomen.
groetjes alma

Trudy zei

Nou dit is een echte restjeskaart, heel erg mooi gedaan en nog lekker vrolijk ook! Knap dat je het blokje opgemaakt heb!
Groetjes Trudy

Marijke zei

Nou Jantine je bent echt los gegaan met de laatste restjes! Wat een leuke kaarten allemaal en zo lekker kleurig ook! Ik hou daarvan hoor! Super leuk! Groetjes Marijke

marian zei

Heel erg knap hoor dat je het papierblok tot op een laatste snippertje hebt kunnen opmaken. Dat is mij nog nooit gelukt. En je hebt ook nog super mooie kaarten gemaakt met de laatste restjes papier.
Groetjes van Marian.

!neke zei

Jij hebt het top gemaakt , echt met restjes !!!
groeten Ineke

Nancy Soetaert zei

leuk gepuzzeld met al je restjesstrookjes! 3 toffe kaartjes!
Groetjes
Nancy

GerJanne zei

Nou! De vlag uit!! Eindelijk dat papierblokje op. Ik had hetzelfde met dit blokje. Kwam geen eind aan. En toen het op was en ik bij jou papiertjes zag uit dit blok wist ik niet meer dat ik niets meer had, hahahaha...
Maar je kaartjes zijn super! Ik heb wel nog wat ephemera (wat en mooi woord!! Heb het even opgezocht want ik kende het niet) over, net als jij....

Suzan zei

Supermooie kaart Jantine!
Groetjes Suzan

Eri zei

Wow, wat een geweldig leuke en vrolijke serie met deze restjes!
Groetjes, Eri

Ans Gilbert zei

Wat heb je superleuke kaarten gemaakt met de strookjes en fijn dat het blok nu op is.Jij hebt géén sticky sheet gebruikt ? of toch wel? Die glitter lijkt me ook wel een heel gedoe,
Groetjes,
Ansx

Trijntje zei

Wat een leuke kaarten met de leuke reepjes. Mooie kleurtjes. Goed bezig geweest. De foto boven aan mijn blog is Aloe Vera. De foto is gemaakt op Santiago. Een van de kaap verdische eilanden…. We hebben verschillende eilanden bezocht en zitten nu tot en met zondag op Sal dat is het toerische eiland . We zijn even ons natte en koude kikkerlandje ontvlucht… even naar de warmte… Groeten Trijntje

Trijntje zei

Knap dat je een blokje tot die laatste snipper op hebt kunnen maken. Dat lukt mij niet zo ….
Zou leuk zijn 29 februari een extra vrije dag …

Nancy zei

Hey Jantine,
Jij maakte wel heel geslaagde kaarten voor de uitdaging!
Fijn dat je zo'n opgeruimd gevoel hebt...
Ik hou zelf geen kleine restjes bij maar heb nog genoeg grote zitten. Eens zien wat ik daar mee kan aanvangen...
Liefs,
Nancy

Marjan zei

Ja, dat ken ik ... maar dan met alleen een papierblokje helemaal opmaken, mij lukt het niet. Er zitten soms papiertjes tussen die ik helemaal niet mooi vind. Met deze spullen maakte je gave kaartjes, die strookjes op verschillende manieren zijn superleuk en vrolijk!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Zo jij ging als een speer met je restjes Jantine. Wat leuk en wat een gave serie kerstkaarten! Heel vrolijk vind ik ze geworden, top.
Fijn weekend.
Lieve groetjes Miranda

Femmy zei

Erg leuke kaarten Jantine, ideaal om zo je restjes te verwerken.
Groetjes Femmy